Friday, March 11, 2011

Artec Sounds from Korea


Artec G15 Guitar AMp-RM 299 !!



Artec B60 Bass Amplifier- RM 790!!




Artec Avenue -RM 690!!



Artec G1R Cubix Amplifier - RM 329!!

Salam! Baru2 ini syarikat Guitar Empire telah membawa masuk brand -ARTEC yang berasal dari Korea Selatan.Kita adalah sole distributors of Artec Sounds Korea.Sebelum stock nak sampai , kita pun dapat banyak tempahan kerana harga yang berpatutan dan quality yang tinggi telah mendorong semua penguasaha jamming studio di Seluruh Malaysia membeli brand ini.Jika dibandingkan dengan Marshall amp ini mungkin ada 20 % kurang bunyinya serasi dengan Marshall, tetapi lebih 50% lebih murah dari Marshall. Bunyinya yang mantap dan solid telah membolehkan Artec bersaing dengan brand2 besar seperti Marshall , Fender dan Line 6.Artec juga dijual di serata dunia seperti USA, UK , Jepun , Korea dan Germany.Bunyinya adalah seperti Marshall , Roland dan Fender digabung .Distortionnya yang begitu licin dan garang sesuai untuk bermain lagu-lagu metal dan rock.Kalau nak qualitinya lebih baik , extra distortion ataupun gadget kena ditambahkan di Artec.Sementara waktu Artec baru bermula di Malaysia dan responnya adalah begitu mengalakkan.Amp yang paling laris adalah Artec Cubix yang berfungsi mutiple effect dan active Equaliser Amp yang mempunyai efek seperti Blues, Crunch,Heavy metal , acoustic dan clean.Kita telah pun memdapat tempahan 50 biji sebelum stoknya sampai .Cubix mempunyai keupayaan 15w dan mampu bersaing dengan Roland microcube (5W) yang dijual dengan harga RM 450.Teknologi Artec Cubix adalah setaraf dengan Roland dimana bunyinya adalah lebih kurang 90 % seperti Roland dan ia mempunyai bunyi dan keistimewaannya yang tersendiri.Bunyi blues yang seperti Gary Moore telah membolehkan kita jam lagu ini secara tidak formal dan heavy metalnya yang solid dan akustiknya yang manis telah membolehkan kita menikmati bunyi Cubix dengan budget yang begitu rendah.Cubix juga mempunyai ciri2 seperti berikut :

Analog 6 channel drive preamp
- High efficiency 'Class-D' DC amp
- RMS 15 watts output
- 'SSR' solid state analog reverb (G1R)(G2R)
- MP3/CD mixing input
- Phone/Rec line out jack
- AC adaptor include (DC15V 1A)

Sekarang pemain2 guitar di tanahair telah mempunyai pemilihan yang lebih-iaitu Artec selain dari Marshall , Roland , Line 6 dan Fender.
Artec adalah revolusi kepada dunia guitar amplifier kerana mempunyai quality yang baik dan harga yang rendah.Sila layari laman web Artec :

http://www.artecsound.com/amps/

Sekian terima kasih dan harap kedai jamming anda dapat pulangan untung dan rezeki yang banyak.

2 comments:

  1. nak tanya set drum yang murah. ada ke for tama/pearl? baru nak belajar, so thought of getting one. thanks!

    ReplyDelete
  2. do u have Artec acoustic pickup / preamp? I want to know the prices for Artec soundhole pickup and Piezo pickup? Thanks!

    ReplyDelete